Ahad, 28 April 2013

Hari-hari terawal si manja mama

Mungkin agak lewat aku update psl 'Aisy dekat sini tapi apa pun alasan akan aku gagahkan juga utk berkongsi coretan tentang hari-hari terawal sampai lah anak aku dah meningkat usia khas utk tatapan dia satu hari nanti. In shaa Allah....

'Aisy  mmg suka sgt berjaga tgh mlm n tdo siang. Mcm tu jgk la masa dlm perut. Nsb la mase pantang tu laki aku dpt cuti 2 minggu, jd sama-sama lah kitorang bsengkang mata. Mmg sgt mencabar masa tu.. Tp mmg aku mengharap sgt dkt family n husband tlg tgk sama 'Aisy sbb aku mmg tak larat. Penat masa bsalin tu mmg mkn byk tenaga. Tp bila dah ada anak ni, kdg2 rasa rindu nak rasa pengalaman mengandung lg. Seriously! Hehe... Yg pnah rasa je akan fhm apa aku ckp ni.

Aku tkilan sbnrnya sbb awal2 'Aisy lahir aku dah bg dia botol. Huwaaaaa... Susu aku krg sgt + nipple melecet... Sedih, kecewa, marah, tertekan... Semua negatif yg aku rasa. Mmg sgt tak bagus la org dlm pantang rasa mcm tu kan. Tp apa nak buat, tu la yg aku rasa masa tu..

'Aisy sgt kuat menyusu. Sedih bila tgk dia mcm tak puas sbb dia akan  menangis smbil menyusu tu. Aku picit nipple, tgk mmg xbyk susu keluar. Laki aku tgk aku pun nangis, dia terus keluar beli susu pagi2 buta tu. Hee... Maka terjebak la 'Aisy dgn susu formula.. Mmg kitorg bgantung jgk la dkt susu Anmum tu. Huhu...

Satu bnda lg yg aku tak sng hati time tu, 'Aisy ada kuning sikit. Jd aku cuba jgk kuatkan smgt susukan dia supaya kuning dia cpt turun. Alhamdulillah, kuning dia tak teruk sgt n baik lps seminggu. Itu pun jenuh jgk mama jemur n bagi air kundur dkt 'Aisy.

Minggu pertama, 'Aisy byk tidur. Masuk minggu kedua, dia dah mula bukak mata n cari org. Haha.. Mata dia ikut je bila ada kelibat org dpn dia. Gaya mcm nmpk je.. Hihi.. Mula2 bedung, dia ok. Lps beberapa hari, tak nak bedung penuh. Tangan mesti nak keluar. Haha. Tidur pulak free style, mcm org tua lagak dia. Kahkah.

Gaya tido kegemaran 'Aisy masa tu.

Masa nak dkt masuk usia sebulan, 'Aisy dah mula menunjukkan karakter dia yg sgt charming. Dia mula senyum sikit2, plg dia suka senyum masa tidur! Laki aku plg rajin train dia senyum. Haha..

Okay, rasanya sampai sini je lah. Nnti aku update lagi kisah budak manja ni bila dah sebulan. Adioss..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan