Khamis, 11 April 2013

Muhammad 'Aisy Hafiy selamat dilahirkan..

Alhamdulillah pada 12/10/12, anakku slmt dilahirkan secara normal dgn brt bdn die blh tahan, 3.3 kg. Time tu jam 1.11pm, hari jumaat.. Mama ckp time tu panas terik. Laki aku ckp lak hujan. Smpi skrg masih menjadi tnda tanya. Kahkah.

Aku admit ward sehari sblum deliver. Ikutkan lom smpi mase nak beranak sbnrnya wpun dah 40 minggu. Pegi check up, doc ckp air ketuban sikit dah. Kemungkinan bsr baby tgh tak sht katanya. Baby minum air ketuban, tp tak kencing. So jd sikit. Refer dkt KPJ Shah Alam, ape lg kena tahan la aku.

Mase tu menggigil ooo... Laki aku pun cuak n excited sbb anytime je aku leh beranak. Dkt ward, nurse monitor aku n baby. Byk kali die tnye ade rase skt tak. Aku ckp ade, tp skt biasa, takde la skt sgt. Smpi la mlmnya, die tnye lg soalan same. Aku pun jwb yg same. Die ckp, kalau ikut mesin ni, dah byk kali rase contraction yg kuat tu. O yeke? Aku tnye die blk. Kahkah. Aku mane tau ape rase, 1st time kot...

Tgh2 mlm buta nurse dtg lg. Tgk heartbeat baby stabil. Tp baru bukak 4cm... Mase die cek dah bukak bape cm tu, mak aih... Luka kot... Sabar jela ibu mengandung time tu kan. Haha.. Last2 aku pun tertido ditemani mama yg setia menunggu aku kat ward time tu..

Sok paginya, nurse cek lagi. Masih 4cm... Time tu rase cuak gak. Sbb dah la tak rase contraction yg nak beranak tu, lps tu tak bukak panjang lg. Aku risau. Tp mls nak pk sgt sbb aku tau masanya akan tiba jgk kan. Baru 2, 3 suap nasi goreng, nurse dtg. Jeng jeng jeng...

Aku kena g labour room! Wahhh time tu teruja plus nervous ok.. Aku pun grab tudung, bejalan la g labour room tu. Masa tu rase mcm biasa je. Siap sengih2 cam kerang tu.. Bkn mcm nak pegi beranak lgsg! Haha..

Aku tgk jam kul 9am. Baring ats katil, nurse cek, masih lg 4cm. Die bg ubat utk kuatkan contraction tu. Maka lena induce la aku... Mula2 blh tahan, lama2 tak blh da.... Huwaaaaa.... Hanya Tuhan tau mcm mana rase die.. Laki aku mmg setia dok sblh bg smgt kat aku. Die yg lebih2 kot. Tp bertuah la laki aku ade time tu kan... Syg die sgt. Sempatttt... Haha...

Akhirnya aku slmt lahirkan sorg baby boy yg sgt tegang kulitnya ketika itu. Haha.. Masa tu aku mamai sgt sbb penat n lalok terlebih sedut gas. Haha.. Aku tgk laki aku azankan baby, rase sebak sgt tau.... Syukur alhamdulillah dikurniakan cahaya mata yg sht n comel di mata kami...

Maka pengembaraan si comel bermula..... :-)

 
Hari pertama Muhammad 'Aisy Hafiy melihat dunia... Alhamdulillah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan